Ήδη από τις 29 Μαρτίου 2010 ετέθησαν σε ισχύ οι μεταβατικές διατάξεις του πέμπτου άρθρου του Νόμου 3839/2010, που αφορούν την συγκρότηση υπηρεσιακών συμβουλίων σε κάθε δημόσια δημόσια υπηρεσία και Ν.Π.Δ.Δ., με απώτερο στόχο την επιλογή προϊσταμένων Διευθύνσεων, Τμημάτων, αυτοτελών γραφείων και αντιστοίχου επιπέδου οργανικών μονάδων.
Σε συνέχεια της θέσεως σε ισχύ των παραπάνω διατάξεων εξεδόθη η υπ’αριθμ.πρωτ. ΔΙΔΑΔ/Φ.35.23/1288/οικ.8652/16-04-2010 εγκύκλιος της Διεύθυνσης Διοίκησης Ανθρώπινου Δυναμικού του Υπουργείου Εσωτερικών, προκειμένου να δοθούν συγκεκριμένες διευκρινίσεις για τον τρόπο εφαρμογής τους σε όλες τις αρμόδιες υπηρεσίες.
Έκτοτε παρήλθε χρονική περίοδος οκτώ (8) και πλέον μηνών, κατά την διάρκεια της οποίας σημειώθηκε χαρακτηριστική αδράνεια ή άλλως ολιγωρία και κωλυσιεργία των αρμοδίων υπηρεσιών, αποτέλεσμα της οποίας είναι μέχρι και σήμερα σε πολλά νοσοκομεία της χώρας είτε να μην έχουν ακόμη συγκροτηθεί τα εκ του Νόμου προβλεπόμενα υπηρεσιακά συμβούλια, είτε να μην έχει εισέτι πραγματοποιηθεί η κατά Νόμο προβλεπόμενη επιλογή των προϊσταμένων των διαφόρων οργανικών μονάδων.
Το φαινόμενο αυτό της εντελώς αδικαιολόγητης καθυστέρησης στην εφαρμογή των μεταβατικών διατάξεων του Νόμου 3839/2010 είναι επιεικώς απαράδεκτο, ενώ έρχεται σε ευθεία αντίθεση με τον πυρήνα των διατάξεων εκείνων του Δημοσιοϋπαλληλικού Κώδικα, που καθιερώνουν την κατόπιν κρίσεων κατάληψη των θέσεων ευθύνης όλων των υπηρεσιών.
Η ως άνω ολιγωρία έχει εξάλλου επισημανθεί και δυνάμει του υπ’αριθμ.πρωτ. ΔΙΔΑΔ/Φ.35.26/1436/οικ.24440/24-11-2010 εγγράφου της Διεύθυνσης Διοίκησης Ανθρώπινου Δυναμικού του Υπουργείου Εσωτερικών, η οποία έστω και καθυστερημένα αποφάσισε να παρέμβει, καλώντας όλους τους αρμόδιους φορείς για επίσπευση της εφαρμογής των επίμαχων διατάξεων.
Στο σημείο αυτό αξίζει να σημειωθεί, ότι η ανωτέρω καθυστέρηση έχει ως άμεση συνέπεια τον πολλαπλασιασμό της έκδοσης διοικητικών πράξης ανάθεσης καθηκόντων προϊσταμένων, πρακτική που θίγει τον κανόνα της αξιοκρατίας και της αμερόληπτης δράσης των διοικητικών οργάνων και οδηγεί πολλές φορές στην ανάδειξη προϊσταμένων με ελλιπή τυπικά και ουσιαστικά προσόντα, χωρίς προηγούμενη συγκριτική τους αξιολόγηση με τους λοιπούς συναδέλφους τους.
Συμπερασματικά, θεωρούμε ότι η άμεση εφαρμογή των μεταβατικών διατάξεων του πέμπτου άρθρου του Νόμου 3839/2010 αποτελεί μονόδρομο για την ορθή στελέχωση των υπηρεσιών με άξιους προϊσταμένους, βάσει διαδικασιών στηριζομένων στη διαφάνεια και υπαγομένων στον ακυρωτικό έλεγχο των αρμοδίων Διοικητικών Δικαστηρίων.