Στις 16/2/2016 εξεδόθη η υπ’ αριθ. Αριθμ.Πρωτ. ΔΙΔΑΔ/Φ.31.56/2438/οίκ.5464 εγκύκλιος του Υπουργείου Διοικητικής Ανασυγκρότησης με θέμα: «Π.Δ. 69/2016 – Αναγνώριση προϋπηρεσίας εκτός δημοσίου τομέα», σε συνέχεια προηγούμενων εγκυκλίων, μετά από παρέμβαση και της Ένωσης Νοσηλευτών Ελλάδος για περιπτώσεις μελών της στις οποίες ανέκυψαν τα σχετικά ερωτήματα.
Με την εγκύκλιο αυτή καλούνται οι αποδέκτες να αποστείλουν στο ΤΜΗΜΑ ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΗΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ εως 10/03/2017 συγκεντρωτικά στοιχεία, στα οποία θα αποτυπώνονται τα κάτωθι στοιχεία:
- Αριθμός αιτήσεων υπαλλήλων ανά κατηγορία εκπαίδευσης, οι οποίες έχουν υποβληθεί στις αρμόδιες διευθύνσεις προσωπικού.
- Αριθμός αιτήσεων υπαλλήλων ανά κατηγορία εκπαίδευσης, οι οποίες έχουν διαβιβαστεί στα αρμόδια συλλογικά όργανα.
- Αριθμός αιτήσεων υπαλλήλων ανά κατηγορία εκπαίδευσης, οι οποίες έχουν εξεταστεί από τα αρμόδια συλλογικά όργανα.
Υπενθυμίζεται ότι κατά την διαχείριση και εξέταση των εν λόγω αιτήσεων, προτεραιότητα θα δίνεται στους υπαλλήλους κατηγορίας πανεπιστημιακής και τεχνολογικής εκπαίδευσης, οι οποίοι στοιχειοθετούν κατ’ αρχήν δικαίωμα για επιλογή σε θέση ευθύνης επιπέδου γενικής διεύθυνσης, καθώς επίκειται να εκδοθούν προκηρύξεις για την πλήρωση θέσεων προϊσταμένων γενικών διευθύνσεων
Τέλος, σχετικά με ερωτήματα που έχουν τεθεί διευκρινίζονται και υπενθυμίζονται τα εξής:
α) Ως προς την κρίση περί της συνάφειας της προϋπηρεσίας κατ’ άρθρο 4 και 5 του Π.Δ. 69/2016, διευκρινίζεται ότι αυτή κρίνεται κατόπιν σύμφωνης γνώμης του αρμοδίου συλλογικού οργάνου και συνδέεται άμεσα με τις οργανικές διατάξεις κάθε φορέα και την κατηγορία /εκπαιδευτική βαθμίδα που ανήκει ο υπάλληλος κατά το χρόνο της ένταξης. Η ανάθεση καθηκόντων άλλου κλάδου ή ειδικότητας σύμφωνα με το άρθρο 30 ΥΚ δεν αποτελεί αλλά ούτε και υποκαθιστά την κατηγορία, στην οποία ανήκει ο υπάλληλος. Τέλος, διευκρινίζεται ότι για την εξέταση αιτήσεων αναγνώρισης προϋπηρεσίας σύμφωνα με τις διατάξεις του άρ. 98 του Υ.Κ. για τους αποσπασμένους υπαλλήλους, αρμόδιο είναι το υπηρεσιακό συμβούλιο της υπηρεσίας, στην οποία ανήκουν οργανικά.
β) Όσον αφορά τον έλεγχο γνησιότητας των δικαιολογητικών που προσκομίζονται για την αναγνώριση προϋπηρεσίας εκτός δημοσίου τομέα, διευκρινίζεται ότι αφορά στα δικαιολογητικά εκείνα, τα οποία έχουν κατατεθεί από τον ίδιο τον υπάλληλο και όχι εκείνα τα οποία έχουν αναζητηθεί αυτεπαγγέλτως ή έχουν αποσταλεί από τις αρμόδιες υπηρεσίες απευθείας στις διευθύνσεις προσωπικού. Ο έλεγχος γνησιότητας των σχετικών δικαιολογητικών δύναται να διενεργείται παράλληλα κατά την εξέταση των αιτήσεων των υπαλλήλων. Τέλος, στις περιπτώσεις που αποδεδειγμένα δεν τηρείται ή δεν υφίσταται ΑΡΧΕΙΟ, δεν απαιτείται καμία περαιτέρω ενέργεια προς διακρίβωση της γνησιότητας των σχετικών δικαιολογητικών.
γ) Για την υπαγωγή της αιτούμενης προς αναγνώριση προϋπηρεσίας, η οποία έχει παρασχεθεί σε νπιδ και προκειμένου να εξεταστεί αν οι φορείς αυτοί υπάγονται στις διατάξεις της παρ. 2 του άρ. 98, οπότε και αναγνωρίζεται ως πραγματική δημόσια υπηρεσία, ή της παρ. 6 του άρ. 98 του Υπαλληλικού Κώδικα (ν.3528/2007) και του Π.Δ. 69/2016, οπότε έχει παρασχεθεί εκτός δημοσίου τομέα και αναγνωρίζεται αποκλειστικά για τη βαθμολογική ένταξη των υπαλλήλων και για την περαιτέρω μοριοδότηση αυτής κατά τη διαδικασία επιλογής προϊσταμένων με ανώτατο όριο τα επτά έτη, διευκρινίζονται τα εξής: Για την εφαρμογή των διατάξεων της παρ. 2 του άρ. 98 του Υ.Κ. ο όρος Ν.Π.Ι.Δ. του Δημοσίου ταυτίζεται με την έννοια των δημοσίων νομικών προσώπων που διέπονται από το ιδιωτικό δίκαιο και ανήκουν στον δημόσιο τομέα, όπως αυτός επανοριοθετήθηκε με τις διατάξεις του άρθρου 51 του ν. 1892/1990. Ενόψει τούτου τα υπόψη δημόσια νομικά πρόσωπα μπορούν να λάβουν είτε τη μορφή της δημόσιας επιχείρησης (ανώνυμης εταιρείας) ή άλλου δημόσιου οργανισμού ή απλώς νομικού προσώπου ιδιωτικού δικαίου, καθόσον στις διατάξεις της περ. γ του άρθρου 51 του ν. 1892/1990 ορίζεται ότι ο δημόσιος τομέας περιλαμβάνει μεταξύ άλλων και τις κάθε είδους κρατικές ή δημόσιες και παραχωρηθείσες επιχειρήσεις και οργανισμούς, φορείς οι οποίοι επιπλέον εμπίπτουν και στο κεφ. Α’ του ν. 3429/2005, καθώς και νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου δημόσιου χαρακτήρα που επιδιώκουν κοινωφελείς ή άλλους δημόσιους σκοπούς.
δ) Δεδομένου ότι οι προϋποθέσεις αναγνώρισης αποδεδειγμένης προϋπηρεσίας εκτός δημοσίου τομέα που έχει παρασχεθεί σε κράτος -μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, δεν διαφοροποιούνται από τις προϋποθέσεις αναγνώρισης της προϋπηρεσίας που έχει παρασχεθεί εκτός δημοσίου τομέα στην ημεδαπή, διευκρινίζεται ότι οι ενδιαφερόμενοι υπάλληλοι θα πρέπει να καταθέτουν με μέριμνά τους, αλλά και οι αρμόδιες διευθύνσεις προσωπικού θα πρέπει να αναζητούν αρμοδίως και να διερευνούν αν από τα προσκομιζόμενα δικαιολογητικά στοιχειοθετείται η αποδεδειγμένη προϋπηρεσία σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις.
ε) Όσον αφορά ερωτήματα σχετικά με την αναγνώριση προϋπηρεσίας, η οποία κατά την εξέταση από τις αρμόδιες διευθύνσεις προσωπικού ή από τα αρμόδια συλλογικά όργανα, προκύπτει ότι συμπίπτει με το χρονικό διάστημα της στρατιωτικής θητείας των υπαλλήλων, διευκρινίζεται ότι όσον αφορά στην εφαρμογή των διατάξεων της παρ. 2 του άρ. 98 του Υ.Κ. δεν δύναται να αναγνωριστεί δεδομένου ότι σύμφωνα με το τελευταίο εδάφιο της παρ. 4 του άρ. 155 του Υ.Κ. «Ο χρόνος στράτευσης πριν από την έναρξη της υπαλληλικής σχέσης δεν θεωρείται χρόνος πραγματικής δημόσιας υπηρεσίας». Όσον αφορά την εφαρμογή των διατάξεων της παρ. 6 του άρ. 98 του Υ.Κ. και των διατάξεων του Π.Δ. 69/2016, διευκρινίζεται ότι λαμβάνοντας υπόψη το είδος της απασχόλησης και τα λοιπά στοιχεία που έχει στη διάθεσή της η Υπηρεσία και το αρμόδιο συλλογικό όργανο, αυτή δύναται να αναγνωριστεί.
Στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε διευκρίνιση.
Για το Διοικητικό Συμβούλιο της Ε.Ν.Ε
Ο Πρόεδρος Ο Γεν. Γραμματέας
Δημήτριος Σκουτέλης Αριστείδης Δάγλας
Κάντε κλικ εδώ για την εγκύκλιο του Υπουργείου Διοικητικής Ανασυγκρότησης.