Σύμφωνα με τις πλέον πρόσφατες διατάξεις του άρθρου 7 του Νόμου 5243/2025, «Στην παρ. 3 του άρθρου 10 του ν. 3329/2005 (Α’ 81), περί οργάνωσης και λειτουργίας του Ε.Σ.Υ., επέρχονται οι ακόλουθες τροποποιήσεις: α) το τρίτο εδάφιο αντικαθίσταται, β) προστίθενται νέα εδάφια, τέταρτο και πέμπτο, και, μετά από νομοτεχνικές βελτιώσεις, η παρ. 3 διαμορφώνεται ως εξής:
«3. Το επικουρικό προσωπικό της παρ. 2 προσλαμβάνεται από τους φορείς με σύμβαση εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Ορισμένου Χρόνου. Είναι προσωπικό πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης και η πρόσληψή του γίνεται με κριτήρια και μοριοδότηση που καθορίζονται με την κοινή υπουργική απόφαση της παρ. 6, κατόπιν έγκρισης του Υπουργού Υγείας και απόφασης τοποθέτησης του Διοικητή της οικείας Υ.ΠΕ.. Οι προσλήψεις αυτές εμπίπτουν στις διατάξεις του άρθρου 51 του ν. 4622/2019 (Α’ 133), περί ετήσιου προγραμματισμού προσλήψεων. Επιτρέπεται η κατ’ εξαίρεση άσκηση ιδιωτικού έργου ή εργασίας με αμοιβή για το ως άνω επικουρικό προσωπικό, κατόπιν αδείας, εφόσον συμβιβάζεται με τα καθήκοντα της θέσης του, δεν παρεμποδίζει την ομαλή εκτέλεση της υπηρεσίας του και δεν αφορά σε κατ’ επάγγελμα άσκηση εμπορίας και συμμετοχή σε εταιρείες. Η άδεια χορηγείται για το συγκεκριμένο έργο ή εργασία, μετά από αιτιολογημένη απόφαση του Διοικητή ή του Προέδρου του φορέα και ανακαλείται με τον ίδιο τρόπο».
Με τις ανωτέρω διατάξεις καθιερώνεται στην έννομη τάξη το δικαίωμα υπέρ των υπαλλήλων που υπηρετούν ως επικουρικό προσωπικό του άρθρου 10 του Νόμου 3329/2005 να ασκούν ιδιωτικό έργο με αμοιβή. Η διάταξη, παράλληλα με την καθιέρωση του συγκεκριμένου δικαιώματος, προσδιορίζει τις προϋποθέσεις για την άσκησή του. Ειδικότερα, απαιτείται άδεια η έκδοση της οποίας προϋποθέτει ότι το ιδιωτικό έργο συμβιβάζεται με τα καθήκοντα της θέσης του υπαλλήλου, δεν παρεμποδίζει την ομαλή εκτέλεση της υπηρεσίας του και δεν αφορά σε κατ’ επάγγελμα άσκηση εμπορίας και συμμετοχή σε εταιρείες.
Πέραν των ανωτέρω ουσιαστικών προϋποθέσεων η διάταξη προσδιορίζει και την ειδική διαδικασία χορήγησης της άδειας, που λαμβάνει χώρα με την έκδοση σχετικής αιτιολογημένης απόφασης του οικείου μονομελούς οργάνου διοίκησης εκάστου φορέα. Η αιτιολογία προφανώς ανευρίσκεται στον έλεγχο της τήρησης των προϋποθέσεων από το αρμόδιο όργανο, η συνδρομή των οποίων καθιστά εφικτή την έκδοση της άδειας.
Η βασική διαφοροποίηση της ως άνω άδειας εν σχέσει με την αντίστοιχη άδεια του άρθρου 31 του Δημοσιοϋπαλληλικού Κώδικα, που δύναται να χορηγείται στους μονίμους δημοσίους υπαλλήλους, έγκειται στην μη εμπλοκή του οικείου υπηρεσιακού συμβουλίου, το οποίο στη συγκεκριμένη περίπτωση δεν εκφέρει γνώμη (ούτε απλή, ούτε σύμφωνη) προκειμένου περί της χορήγησης της άδειας.
Για το Διοικητικό Συμβούλιο της Ε.Ν.Ε
Ο Πρόεδρος Ο Γεν. Γραμματέας
Δημήτριος Σκουτέλης Τζαννής Πολυκανδριώτης







